Recensies Het spel van Floor

BangerSisters.nl is ook over Het Spel van Floor lovend. ‘Ook in dit deel maak je als lezer op een mooie manier kennis met BDSM en wat het precies inhoudt, zonder dat het verhaal een moment plat wordt. Integendeel, zelfs de lezers die zelf niets met SM te maken willen hebben, zullen uiteindelijk toegeven dat dit boek op subtiele wijze weergeeft wat iemand beweegt om zich over te geven aan deze vorm van seksualiteit. Dat komt mede door Floor als hoofdpersoon neer te zetten, een vrouw waarmee je je gemakkelijk identificeert, zelfs als je haar seksuele voorkeur niet deelt. Het spel van Floor is het ideale leesvoer voor degenen die houden van een spannend en erotisch verhaal vol vriendschap, gevoelens en dilemma’s.’

Een zeer positieve recensie van boekreviews.nl, met vijf sterren, voor Het Spel van Floor:  ‘Als ingewijde in de verhalen van Vijftig Tinten… kan ik het niet laten hier (kort) een vergelijking mee te maken. Waar Vijftig Tinten… zich eenzijdig en oppervlakkig opstelt ten overstaan van BDSM en alles wat hierbij komt kijken, duikt Het spel van Floor de diepte in. Wat een diepgang heeft dit boek! De emoties en gevoelens van Floor zijn veel realistischer dan die van Anna.’ De recensent schrijft verder: ‘Ook de vertelstijl is veel beter. Het leest ontzettend prettig weg. Renee van Amstel schrijft bondig, vlot, realistisch en meeslepend.’

De recensent van LekkerLezen.nl las Het spel van Floor maar zelf omdat de deskundigen op Vijftig Tinten-gebied niet beschikbaar waren. Hij vindt het genre nog steeds niets maar raadt het boek wel aan – voor wie van het genre houdt en hij geeft een zeven. Ik heb wel respect voor de wijze waarop Van Amstel dit boek heeft geschreven. Ze wekt de indruk zich goed in het onderwerp verdiept te hebben en de nodige research te hebben gedaan. Door de research weet ze het onderwerp, waarmee je al heel snel de sensatiezucht kunt opzoeken, op natuurlijke wijze te beschrijven en komen de scénes eigenlijk een stuk minder extreem voor dan je zou denken.’

Boekblogger Leesdame schrijft onder meer: ‘Ik geef vijf sterren… omdat de erotische passages integer zijn beschreven en mooi in balans zijn met de rest van het verhaal, omdat het boek mij echt geraakt heeft en mij zelfs liet huilen. En omdat bdsm op een toegankelijke én positieve manier wordt beschreven!’ Ook schrijft ze: ‘Renee van Amstel heeft echt veel research gedaan. Tel daarbij op dat de hoofdpersonen intelligent zijn en dat leest voor mij ook al veel prettiger.’ (dan de Amerikaanse BDSM-romans).
Leesdame.nl

De Belgische lezers krijgen een warme aanmoediging om het boek te lezen van Annelies van het boekenblog Boekboetiek: ‘Het spel van Floor is echt het lezen waard.’ En passant ook een mooi compliment voor de omslag: ‘Niet vulgair of goedkoop, maar elegant en stijlvol.’
Boekboetiek

Leesfanaten.nl schrijft: ‘Van Amstel weet ook in ‘Het spel van Floor’ de sfeer tussen de hoofdpersonen goed te beschrijven. Al komen er in dit tweede deel beduidend minder seksscènes voor. Van de andere kant wordt de psychische kant die sm met zich meebrengt nu veel duidelijker beschreven.’ Leesfanaten.nl

Ook een mooie recensie van Jenny op Jennysbookcase:  ‘Het maakte mij echter  wel nieuwsgierig hoe het nu af zal lopen en dat is een goed teken! Ik ben benieuwd hoe Rick een deel gaat uitmaken van boek drie en hoe zal het gaat met onze mysterieuze Jon. Ik kan niet wachten op het slot! Dat het spannend wordt, is een ding wat zeker is volgens de proloog.’
Jennysbookcase.nl

‘Het spel van Floor geeft de lezer meer inzicht in de wereld van bondage en de achterliggende psychologische gedachten. Persoonlijk vond ik dat er te veel over de werkzaamheden bij WAN! werden beschreven en minder over BDSM en de psychologische kant er achter. Dat miste ik een beetje bij deze erotische roman. De schrijfstijl is wederom vlot en het boek bevat fijne, korte hoofdstukken. Al met al was het een boek waarmee ik mij heb vermaakt.’
boekenz.nl

Opde website van de Stichting Info BDSM schrijft Sebastianus: ‘Gelukkig, en dat zou ik eigenlijk in kapitale letters moeten schrijven, gaat Renee helemaal ‘de hoogte in’ als zij de Shibari/bondage-scenes gaat weergeven. Bloedmooi wordt het als zij schrijft: ‘Zo werkt dat dus bij een echte Dom. Hij voert je weg, brengt je tot extase, leidt je terug en al die tijd is hij degene die over je waakt en die je beschermt. Het enige wat jij hoeft te doen is hem te vertrouwen en je volledig geven.’ En ook: ‘Ook de nog steeds onbeantwoorde hunkering van Floor naar een volledige liefdesrelatie werd mooi neergeschreven. Ja, de drive is BDSM-seks, maar de ware behoefte ligt in totale overgave en toewijding… van sub en van Dom.’

‘Ik kijk nu al verlangend uit naar het laatste deel van de trilogie: De extase van Floor,’ schrijft Biebmiepje op haar blog. ‘Met Het spel van Floor heeft Renee van Amstel weer een heerlijk boek geschreven met humor, romantiek, mooie erotiek en informatie (op een aangename manier verweven in het verhaal). Een psychologisch verhaal ook, over volledige overgave en vertrouwen.’
Biebmiepje

9